Optymalizacja zużycia energii elektrycznej
Konsorcjum Serwisowe oferuje pełen zakres produktów i usług wspierających menedżerów w świadomym i efektywnym zarządzaniu zużyciem energii elektrycznej w przedsiębiorstwach.
Nasi doradcy opracowują rozwiązania, które z jednej strony umożliwiają zmniejszenie zużycia energii elektrycznej w przedsiębiorstwie, z drugiej zaś strony dają możliwość redukcji kosztów jej zakupu. Wskazujemy najbardziej korzystne warunki zakupu zarówno od dotychczasowego, jak też od potencjalnych nowych sprzedawców energii elektrycznej.
Dzięki naszym rozwiązaniom:
- obniżasz koszty zakupu energii elektrycznej,
- w pełni monitorujesz zużycie energii,
- oszczędzasz energię elektryczną,
- będziesz przygotowany do uczestnictwa w otwartym rynku energii – TPA,
- kontrolujesz systemy z jednego centrum zarządzania,
- masz możliwość założenia liczników i zbierania danych z wszystkich trudno dostępnych obiektów oraz odejścia od ryczałtowego rozliczania z dostawcami mediów (np. tablice reklamowe, oświetlenie, sygnalizacja),
- otrzymujesz historię zużycia energii elektrycznej pozwalającą na budowę profilu przy korzystaniu z rynku TPA,
- otrzymujesz nasze wsparcie przy zakupie energii dla wszystkich obiektów u jednego dostawcy energii elektrycznej,
- otrzymujesz narzędzia kontroli mocy zamówionej i jej optymalizacji,
- otrzymujesz nasze wsparcie przy doborze optymalnych taryf,
- zdalnie kontrolujesz włączanie / wyłączanie poszczególnych odbiorników energii,
- korzystasz z możliwości wykonywania raportów i analiz przez centrum monitoringowe.
ZAKRES USŁUG
Zakres świadczonych usług obejmuje:
- kompleksową analizę warunków zakupu energii elektrycznej z przedstawieniem propozycji zmian w umowach zawartych z zakładami energetycznymi,
- przygotowanie klientów zakładów energetycznych do uczestnictwa w otwartym rynku energii elektrycznej, gwarantującym swobodny wybór sprzedawcy,
- tworzenie grup zakupowych,
- rozliczenia zużycia energii elektrycznej klientów wewnętrznych,
- tworzenie i obsługę centrów zarządzania zużyciem energii elektrycznej, bez względu na wielkość obiektów i ilość lokalizacji, umożliwiających kontrolowanie realizacji zobowiązań dostawcy poprzez:
- zdalny monitoring zużywanej energii elektrycznej w dowolnym układzie stref czasowych,
- zdalny odczyt wskazań urządzeń pomiarowych,
- zbieranie i przechowywanie danych z liczników energii elektrycznej,
- zdalne sterowanie oświetleniem i innymi urządzeniami technicznymi,
- wykrywanie awarii w obwodach elektrycznych.
AUDYT ENERGETYCZNY
W ramach audytu energetycznego oferujemy:
- kompleksową analizę warunków technicznych dostarczania energii elektrycznej,
- analizę rozliczeń za energię elektryczną powierzchni wspólnej,
- analizę rozliczeń zużycia energii elektrycznej klientów wewnętrznych,
- sprawdzenie ciągłości obwodów elektrycznych,
- sprawdzenie poprawności działania układów pomiarowych,
- bilans elektroenergetyczny budynku wraz z niezbędnymi pomiarami,
- opracowanie wyników poaudytowych wraz z wnioskami i proponowanymi rozwiązaniami.
ZAKRES PRODUKTÓW
Konsorcjum Serwisowe ściśle współpracuje z producentami najnowszych rozwiązań technicznych i informatycznych umożliwiających zmniejszenie kosztów zużycia energii elektrycznej.
W ramach zaleceń poaudytowych, w celu zwiększenia efektu oszczędnościowego, proponujemy zastosowanie m.in. następujących systemów:
- Monitoring i sterowanie zużyciem energii elektrycznej,
Kompleksowe rozwiązanie oparte o standardy energetyki zawodowej, składające się z wysokiej klasy modułów telemechaniki i oprogramowania.
Konstrukcja modułowa daje możliwości ścisłego dostosowania rozwiązania do potrzeb klienta. Nasze rozwiązanie pozwala na budowę tanich i wydajnych systemów telemetrycznych wykorzystujących transmisję bezprzewodową, przewodową (w tym PLC).
- Dostosowanie układów pomiarowo-rozliczeniowych do zakupu energii zgodnie z zasadą TPA,
Wymiana układów pomiarowych oraz instalacja modułów komunikacyjnych do transmisji danych wraz z oprogramowaniem pozwoli na spełnienie technicznych warunków niezbędnych do swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej (dotyczy klientów zasilanych na poziomie SN).
- Zarządzanie procesem bilingowym.
Usługa polega na zarządzaniu danymi odczytowymi i wystawianiu faktur w przypadku rozliczeń za energię klienta wewnętrznego lub klienta grupy zakupowej.